De waarde van social media
Je kunt als bedrijf niet meer om social media heen. Het is dé perfecte manier om jouw doelgroep op de hoogte te houden van je bedrijf. Tegenwoordig bevindt bijna iedere doelgroep zich op de social platforms. Om effectief gebruik te maken van deze media, is het van belang dat deze correct toegepast worden. Niet ieder platform is geschikt voor jouw bedrijf. Een zorgvuldige selectie is dus belangrijk. Waar ga je als bedrijf op focussen en hoe stem je je content af op jouw doelgroep?
Voor vele ondernemers klinkt dit als abracadabra. Het effectief toepassen van sociale media vergt veel tijd en inspanning: iets waar vele bedrijven geen tijd voor hebben in hun huidige bedrijfsvoering. Een social media manager is hierbij gewenst.

Dit doet een social media manager
Social media is veel meer dan ‘af en toe een bericht plaatsen’. Het is, net als de website, een essentieel onderdeel in de online bedrijfsvoering. Is jouw sociale media aantrekkelijk en uitnodigend? Dan zul je zeker meer conversies behalen. Het nadenken, uitwerken en ontwikkelen van social media posts is een uitgebreid proces. Allereerst is het van belang om een standvastige social media strategie te ontwikkelen: waar sta je voor en wat wil je als bedrijf bereiken? Vervolgens wordt deze strategie uitgewerkt in een plan. Dit plan zorgt voor consistentie binnen jouw sociale media. Je wilt immers altijd en overal hetzelfde terugkomen. Zo zorg je voor herkenning en bouw je een band op met jouw doelgroep.
Het plan wordt gekoppeld aan targets: het meten van het resultaat zorgt namelijk voor verbetering. Het doorvoeren van continue aanpassingen zorgt uiteindelijk voor een optimaal gebruik van de social media.